Płacenie telefonem to bardzo wygodna opcja, z której warto korzystać na co dzień. W samej procedurze nie ma niczego skomplikowanego, jednakże przy dokonywaniu tego rodzaju płatności kluczowe staje się zapewnienie sobie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa.
Jak więc uchronić się przed sytuacją, w wyniku której pewne wrażliwe dane mogłyby trafić w niepowołane ręce? O co należy zadbać, by płatność telefonem za każdym razem i w każdej sytuacji była w stu procentach bezpieczna?
Telefon, którym dokonuje się płatności, powinien być używany tylko i wyłącznie przez swojego właściciela. Niestety jest to akurat ta zasada, którą łamie się zdecydowanie najczęściej. Rodzice często przekazują swoje telefony dzieciom, by te mogły się pobawić np. w trakcie jazdy samochodem, nie zdając sobie sprawy z tego, jak bardzo jest to niebezpieczne. Ogólnie rzecz biorąc warto też zadbać o porządną blokadę ekranu. Lepiej ustawić jakiś skomplikowany szyfr i po prostu się go nauczyć, niżeli ryzykować tym, że ktoś inny odgadnie prosty czterocyfrowy kod. A najlepszym rozwiązaniem będzie odblokowywanie ekranu poprzez dotyk (naciśnięcie opuszkiem palca wybranego symbolu) lub poprzez pokazanie swojej twarzy.
Płatność telefonem jest rozwiązaniem bardzo wygodnym i praktycznym, ale trzeba na nie uważać z jeszcze jednego powodu. Jeżeli bowiem z jakiegoś powodu doszłoby już do sytuacji, w której telefon zostałby zgubiony i prawdopodobnie trafiłby w niepowołane ręce, najważniejsze staje się to, by jak najszybciej go zablokować. W przeciwnym wypadku złodziej może bowiem sam dokonać płatności takim telefonem i przez to doprowadzić wręcz do wyzerowania konta.
Lepiej dmuchać na zimne i wcześniej zabezpieczyć się na wypadek tego rodzaju sytuacji. W tym celu, po zgubieniu telefonu, należy jak najszybciej skontaktować się ze swoim operatorem i po prostu zgłosić chęć zablokowania urządzenia. Telefon od razu zostanie wtedy wyłączony z użytku, tak więc złodziej nic z nim nie zrobi.